تاثیر مثبت نمایشگاه‌ها در ارائه محصولات تولیدی

مدیر داخلی شرکت رایین صنعت با بیان اینکه این شرکت امسال در نمایشگاه تجهیزات پزشکی شیراز و مشهد شرکت خواهد کرد، گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها تاثیر مثبتی در ارائه محصولات تولیدی داشته است و ما تاکنون در هر نمایشگاهی که شرکت کردیم استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
فرزاد جعفری، مدیر داخلی شرکت رایین صنعت و یکی از مشارکت کنندگان در نمایشگاه های تجهیزات پزشکی شیراز و مشهد، اظهارداشت: از تولیدات شاخص این شرکت علاوه بر تورنیکت‌های دیجیتالی که یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در اتاق‌های عمل جنرال و ارتوپدی محسوب می‌شود، ساخت تورنیکت آمبولانسی است که علاوه بر ثبت اختراع، موفق به ثبت پتنت در آمریکا گردیده و با مکانیسم و الگوریتم خاص طراحی شده است. تورنیکت آمبولانسی برای نگهداری تازه بافت بدن پس از مصدومیت ناشی از اصابت تیر در شرایط جنگی و یا تصادفات به کار برده می‌شود و در واقع از خونریزی شدید جلوگیری می‌کند.
وی افزود: تعداد نیروهای شاغل در شرکت رایین صنعت، 20 نفر به صورت مستقیم و 40 نفر به صورت غیرمستقیم است که اکثر آنان افراد متخصص ساخت، تولید و مهندسی پزشکی هستند. دستگاه‌ها و محصولات تولیدی این شرکت تامین‌کننده نیازهای داخلی کشور بوده و 95 درصد از مراکز درمانی در اقصی نقاط کشور از این محصولات استفاده می‌کنند.
جعفری در خصوص فعالیت این شرکت در حوزه صادرات، گفت: شرکت رایین صنعت علاوه بر تامین بازار داخلی، دارای ظرفیت صادرات تولیدات خود به سایر کشورها است و تاکنون به صورت غیرمستقیم محصولات خود را به کشورهای منطقه مانند افغانستان، عراق، سوریه و امارات صادر کرده است که با توجه به کیفیت و نرخ پایین و رقابتی، توانسته تولیدات خود را در بازار این کشورها جا بیندازد.
وی با انتقاد از موانع صادراتی کشور، اظهار کرد: ما ناچاریم برای مبادلات تجاری با کشورهای هدف صادرات از روش غیر مستقیم استفاده کنیم بدین معنی که با تجار خارجی در داخل کشور قرار می‌گذاریم و آنها کالاها را از درب کارخانه تحویل گرفته و با خود می‌برند، گاهی نیز محصولات را در نمایشگاه‌ها به فروش می‌رسانیم.
جعفری با اشاره به چالش‌های حوزه تولید تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: اگر چه این شرکت قطعات موردنیاز خود را تا حد امکان از بازار داخلی تامین می‌کند اما در مواردی که نیاز به واردات داریم با مشکلات زیادی به لحاظ تعرفه‌های سنگین گمرکات و مبادلات ارزی از طریق بانکداری مواجه هستیم که در قیمت تمام شده تولیدات تاثیرگذار است.
وی اخذ پروانه برای محصولات از سازمان غذا و دارو را از چالش‌های حوزه تولید دانست و گفت: مثلا برای اخذ پروانه محصولی که در امریکا ثبت شده بیش از 2 سال دوندگی کردیم گاهی حتی مرکزی برای تست‌ تولیدات که در ایران باید انجام گیرد، وجود ندارد اما ما ملزم به انجام تست هستیم. این مشکلات سبب می‌شود تا فرصت طلایی برای تولید محصول را از دست بدهیم.
مدیر داخلی شرکت رایین صنعت در ادامه با اشاره به نبود نقدینگی به عنوان بزرگترین مشکل شرکت، اظهارکرد: تسویه بدهی‌های برخی از مراکز دولتی یک تا دو سال به طول می‌انجامد حتی در برخی از موارد از سال 1398 هنوز مطالبات ما پرداخت نشده است، همچنین دریافت مطالبات از مراکز خصوصی تا 6 ماه زمان می‌برد. این موضوعات با توجه به نوسانات ارزی در بازار به حوزه تولید خسارت وارد می‌کند.
وی افزود: البته سرمایه در گردش شرکت ما با توجه به قدمت آن مانع از تعطیلی کار و تعدیل نیروها می‌گردد اما پرداخت نشدن مطالبات در شرکت‌های تازه تاسیس به سبب عدم چرخش مالی، نمود بیشتری دارد و در مواردی منجر به تعطیلی آنها می‌گردد.
جعفری اذعان کرد: کشور ما دارای ظرفیت بالایی برای تولید تجهیزات پزشکی است و حتی اگر 50 درصد موانع برطرف شود، میزان تولید چند برابر رشد خواهد کرد که به اشتغالزایی در این حوزه کمک می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه خدمات پس از فروش و نگهداشت محصولات از فروش آن مهم‌تر است، خاطرنشان کرد: شرکت برای محصولات خود یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش در نظر گرفته است. در مناطقی که بُعد مسافت ممکن است در ارائه خدمات مشکل ایجاد کند نمایندگان آموزش دیده ما مستقر هستند تا در اسرع وقت خدمات لازم را ارائه دهند.
مدیر داخلی شرکت رایین صنعت، افزود: دوره‌های آموزشی برای نمایندگان، در مرکز و نیز شهر مورد نظر برگزار می‌شود. همچنین دستگاه پشتیبان در مرکز در صورت بروز اختلال در دستگاه‌ها مانع مختل شدن روند کار در بیمارستان‌ها می‌شود.

شرکت رایین صنعت، یک شرکت دانش بنیان در حوزه تولید تجهیزات پزشکی است و فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده است. تولیدات شرکت مهندسی رایین صنعت در زمینه تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های جراحی عمومی‌، هتلینگ‌، مصرفی عمومی‌، ابزار جراحی‌، دستگاه‌های قلب و عروق بوده که به صورت مستقل تولید می‌شود. از محصولات این شرکت می‌توان به دستگاه تورنیکت، تخته انتقال بیمار، کاف‌های تورنیکت چند بار مصرف، ابزار جراحی ارتوپدی-دریل اشاره کرد. این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده تورنیکت‌های دیجیتالی در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا